Jak przygotować zdrowe śniadanie?

Odżywcze śniadanie roślinne

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, gdyż daje mnóstwo cennej energii. Ważne jest to, aby zjadać tylko wartościowe posiłki, na bazie roślin doskonale ze sobą połączonych. Ludzie bardzo lubią zupy mleczne z płatkami czy musli, natomiast nie wszyscy mogą pić mleko krowie. Jego zamiennikiem są mleka roślinne, takie jak ryżowe, migdałowe czy sojowe, a do nich pasują różne rodzaje płatków takich jak owsiane, kukurydziane, suszone owoce, bakalie, a także wiórki kokosowe. Tak pożywne śniadanie zapewni mnóstwo wartości odżywczych, witamin, minerałów, a także energii. W okresie zimowym jest to bardzo ważne, ponieważ temperatury powietrza są niskie, a organizm potrzebuje większej dawki składników odżywczych. Innym zdrowym śniadaniem może być sałatka owocowa, warzywna, pieczone warzywa z ciemnym pieczywem, czy też dobra jajecznica. Składniki powinny być roślinne, jak najbardziej wegańskie i ekologiczne, z upraw posiadających certyfikaty. Odżywcze kanapki także są dobre na zdrowe śniadanie, ponieważ zawierają to, co najcenniejsze. Przez cały rok są dostępne kalafiory, brokuły, papryka, cebula, które można jadać w różnej postaci, czy to surowej czy pieczonej. Kanapki posmarować można masłem roślinnym, kokosowym czy polać odrobiną oliwy z oliwek.

Zdrowe śniadanie dla całej rodziny

Rodzina powinna dawać przykład dzieciom, dlatego śniadanie jako wspólny posiłek to dobre rozwiązanie. Dzięki temu dzieci mogą się uczyć, które jedzenie jest wartościowe, a co za tym idzie, zdrowotne. Zakupy warto robić w sklepach ekologicznych, ponieważ są tam bardzo wartościowe produkty na śniadanie. Dzieciom można robić pyszne jaglanki, z owocami, czy bakaliami, a także odżywcze roślinne zupy. Od czasu do czasu mogą być to mieszanki różnych warzyw, owoców, z dodatkiem dobrej jakości jogurtu naturalnego, czy też kefiru. Bardzo dobre śniadania dla całej rodziny są na bazie pieczonych warzyw, które można także zabrać ze sobą do pracy. Doskonale nadają się do tego brokuły, papryka, kalafior, marchew, seler, ale również jarmuż, czy bataty. Wiele osób lubi zjeść na śniadanie zupy warzywne kremowe, z grzankami, które również mogą być zrobione z pełnego zboża, takiego jak żyto, orkisz czy jęczmień. Domowe wypieki śniadaniowe również będą odżywcze, ponieważ samemu można ustalić, jakie składniki użyć. Drożdżówki z bakaliami, śliwkami, bułeczki, rogaliki z pełnego ciemnego zboża, a nawet domowej roboty chleb, będą na pewno bardziej wartościowe niż gotowy kupiony w sklepie. Warto również zwracać uwagę na to, gdzie kupuje się jajka, ponieważ z chowu ekologicznego są najlepsze.

Food obraz autorstwa freepik - www.freepik.com